Bedriftsnett fra ice inkluderer en rekke nyttige funksjoner og tjenester som kommer dine ansatte og kunder til gode. – For mindre bedrifter kan Bedriftsnett hjelpe med å fremstå mer profesjonelle, og til å ta tilbake kontrollen over egen tidsbruk, mener Henning Langeland i ice bedrift.
Langeland er ansvarlig for utvikling av ice Bedriftsnett og tilleggstjenester, og jobber med å utvikle funksjoner som gjør arbeidsdagen enklere og mer effektiv. Grunntjenesten er den samme for enkeltpersonforetak som for milliardkonsern, men selve bruken varierer gjerne i takt med størrelsen på arbeidsstokken:
– Mens det for større selskaper handler om å strukturere og få oversikt over store antall daglige anrop, er mindre bedrifter mer opptatt av å frigjøre tid og regulere oppetid. I tillegg bidrar bedriftsnettet til at selskapet får et proffere uttrykk, forklarer han.
For å ta det siste først: Ønsket om å få et hovednummer til bedriften, er ofte hovedmotivasjonen og inngangen til bedriftsnett for mindre bedrifter, forteller Langeland.
– Om du driver et lite rørleggerfirma og har eget privatnummer klistret på bilen, er ikke dette noe som umiddelbart gir et tillitsvekkende inntrykk. Med et ryddig hovednummer, helst i kombinasjon med informasjon som forteller noe om åpningstider, døgnvakt og lignende, blir det noe helt annet. Da forteller du potensielle kunder at hit er det trygt og godt å ringe.
Med et hovednummer har kunden også færre nummer å forholde seg til. I tillegg kan du velge hovednummeret som visningsnummer når du ringer ut.
– Det er en fordel med tanke på at mange ikke besvarer ukjente anrop. Med hovednummer er det enkelt for å kunden å kjenne igjen, eller søke opp nummeret på skjermen, forteller Henning Langeland.
Tips! Med Bedriftsnett fra ice kan du også bestille en enkel løsning for besøksregistrering til kontoret. Det gir kundene dine et profesjonelt førsteinntrykk av bedriften – og du får full kontroll over hvem som til enhver tid er eller har vært på besøk. Alt du trenger er en iPad og en etikettskriver om du ønsker besøkslapp!
En typisk utfordring for mindre bedrifter er å være tilgjengelige for kundene sine – uten at det går på bekostning av det faktiske arbeidet som skal utføres. Langeland bruker igjen rørleggeren som eksempel:
– Du utøver ikke yrket ditt effektivt når du hele tiden må ta pauser i arbeidet for å svare på spørsmål fra andre kunder, samarbeidspartnere eller selgere, sier han.
Med Bedriftsnett har du løsninger som hjelper deg å ta kontrollen tilbake:
– Du kan for eksempel styre oppetid, at du kun har telefontid på bestemte dager eller klokkeslett, eller du kan fordele telefonvaktansvaret mellom ansatte. Med «Se hvem som ringer»-tjenesten i Bedriftsnett-appen har de ansatte alltid kontroll over hvem som tar kontakt.
– Om du har synkronisert Bedriftsnettet med kalenderen i Outlook eller Google, kan innringeren få automatisk beskjed om at den ansatte sitter i møte eller opptatt, forklarer Langeland.
Tips! Helgestengt eller kortere åpningstider om sommeren? Det enkleste er å synkronisere Bedriftsnett mot åpningstidene du har satt i Google!
Et dedikert hovednummerletter på trykket for daglig leder da du slipper at alle kunder og samarbeidspartnere ringer direkte. Når flere kan svare vil bedriften bli mer effektiv. Det er også hyggeligere og enklere for både deg og den som ringer å bli satt over enn å måtte ringe opp igjen.
MedSmartSMS sendes automatisk en melding til både innringer og bedrift hvis innringer ikke får svar eller legger på. Kundene kan få beskjed om at bedriften er stengt, men at de kan finne et kontaktskjema ved å trykke på en lenke som er inkludert i SMS-en. Eller de kan få oppgitt nummeret til en vakttelefon de kan ringe hvis det er krise.
På farta, i møte eller opptatt med andre ting? Med ice Bedriftsnett-appen kan du enkelt sette jobbsamtaler over til kollegaer.
Apropossentralbord. Fullversjonen for PC og Mac lar deg enkelt styre hovednummeret med åpningstider, helligdager, ha vakttelefon og opplyse kunder om webadressen. Dette får dere til å fremstå som proffe, selv om bedriften er liten.
Tips! Bytt fra fysisk SIM-kort til eSim
eSIM står for ”embedded SIM". Det betyr at du ikke lenger trenger et fysisk SIM-kort i mobilen din. Med et eSim kan dine ansatte lett få tilgang til abonnementet sitt, selv ommobilen forsvinner eller blir ødelagt.Les mer her!
Vil du vite mer om Bedriftsnett?
Fyll inn ditt telefonnummer og bedriftsnavn, så ringer en av våre rådgivere deg tilbake i kontortiden.