Eierskifteskjema – Mobilabonnement
Eierskifte ved flytting av nummer til ice:
Hvis ordren din inkluderer et nummer du ikke eier må det det gjennomføres et eierskifte før ordren kan behandles ferdig. Du vil automatisk få tilsendt en SMS for å gi et samtykke om at eierskifte kan gjennomføres.
Hvis du er juridisk eier av telefonnummeret som skal flyttes vil du:
- Motta en SMS med et kodeord du skal sende tilbake til ice for å godkjenne eierskifte.
Hvis du ikke er juridisk eier av telefonnummeret som skal flyttes vil du:
- Motta en SMS som inneholder en unik lenke til et enkelt skjema som må fylles ut.
- Når dette skjemaet sendes inn, vil en melding (SMS) bli sendt til juridisk eier av telefonnummeret for å bekrefte eierskiftet.
- Når eierskifte er bekreftet vil du få en ny SMS med informasjon om at eierskiftet er godkjent.
Når eierskiftet er bekreftet av juridisk eier, vil ordren sendes videre i prosessen.
Endring av juridisk eier på et ice-abonnement:
Hvis du vil bytte juridisk eier på et aktivt ice-abonnement kan ny eier enkelt og greit bestille et nytt abonnement med dette telefonnummeret. Tidligere juridisk eier vil motta en SMS med et kodeord de skal sende tilbake til ice for å godkjenne eierskifte.
Vær oppmerksom på at et eierskifte kan trigge bruddgebyrer for eieren tilknyttet avtalen på eierforholdet.
Vår kundeservice hjelper deg gjerne hvis du har spørsmål eller behov for assistanse. Kontaktdetaljer og åpningstider finner du her: Kontakt oss - ice.
Folk lurer ofte på
-
Eierskifte kan bestilles i Min Bedrift eller ved å kontakte kundeservice.
-
Når et eierskifte har blitt iverksatt vil det sendes ut en SMS som informerer om at prosessen er i gang, og senere en SMS som forteller om eierskiftet har blitt godkjent. Juridisk eier vil få en egen SMS med informasjon om hvordan de kan bekrefte eierskiftet.
-
Ved brutt bindingstid vil nåværende eier få et bruddgebyr. Kundeservice hjelper deg gjerne om du har spørsmål rundt dette.
-
Ja, men dette krever at eierskiftet skjer mellom to eksisterende ice-kunder. En administrator for bedriften kan bestille et abonnement via vår selvbetjeningsportal Min Bedrift (lenke) og velge å beholde eksisterende SIM-kort i bestillingsløpet.
-
Ja, ved bestilling av eierskifte setter man selv tidspunktet for når eierskiftet skal gjennomføres. Administratorer kan gjøre dette via Min Bedrift i bestillingsløpet for et nytt abonnement. Eierskiftet kan tidligst settes tre dager frem i tid av sikkerhetsmessige hensyn. Det kreves også at juridisk eier godkjenner eierskiftet før det blir gjennomført.
-
Når det bestilles et eierskifte av et telefonnummer gjøres dette på samme måte som når man bestiller et nytt abonnement. Man kan da fritt velge abonnement og tilleggstjenester.
-
Et eierskifte krever godkjennelse av juridisk eier av abonnementet. Uten en slik godkjennelse kan vi ikke gjennomføre eierskiftet.
-
Administrator for en bedrift kan enkelt bestille et abonnement via Min Bedrift. Det settes i gang en eierskifte-prosess hvis telefonnummeret man bestiller abonnement på eksisterer fra før.